Indkøbskurv

Tupler Technique™ er det eneste evidensbaserede træningsprogram der kan lukke delte mavemuskler

Tupler Technique – Julie Tupler

Julie Tupler, RN.

Tupler Technique™ er udviklet af sygeplejerske, Personlig træner og ‘childbirth educator’, Julie Tupler. Julie har igennem mere end 20 år undervist i og udviklet Tupler Technique™ programmet som behandlingsform, og Tupler Technique™ er det eneste evidensbaserede træningsprogram der kan behandle en rectus diastase (delte mavemuskler).

 

Med Tupler Technique™ kan du lukke din rectus diastase med simple daglige træningsøvelser. Du vil samtidig få gavn af alle de sidegevinster der følger med træningen:

 

  • stærkt ‘core’
  • stærkere bækkenbund
  • fladere mave
  • slankere talje
  • bedre holdning
  • sund ryg

 

Tupler Technique™ programmet går ud på at hele bindevævet og derved samle de delte mavemuskler. En vigtig del af programmet er også at lære at bruge din krop rigtigt i hverdagen, så du ikke længere udsætter bindevævet og resten af kroppen for uhensigtsmæssige belastninger.

 

Er du gravid, er det vigtigt at begynde træningen med Tupler Technique™ allerede nu – læs hvorfor her. Har du født, eller har dine mavemuskler delt sig af andre grunde, fx ved forkert træning, er det stadigvæk muligt at hele din rectus diastase med Tupler Technique™. Book personlig træning eller deltagelse på en af vores workshops, eller træn på egen hånd hjemme hos dig selv med en af vores træningspakker.

 

Langt de fleste kan hele en rectus diastase – med Tupler Technique™

Det betyder ikke noget, hvor lang tid, man har haft den, eller hvordan den opstod. Længden af helingsprocessen er afhængig af flere faktorer:

 

  • størrelsen af adskillelsen af rectus abdominis
  • tilstanden af bindevævet
  • hvor god du er til at følge alle programmets fire trin
  • og den individuelle helingsevne

 

Vi anbefaler, at du begynder med et af træningsforløb, der alle varer seks uger. Det er ikke sikkert, at din rectus diastase lukker sig helt på seks uger, men hvis du følger alle træningsprogrammets 4 trin, vil du begynde at se resultater allerede efter de første tre uger.

 

Tupler Technique™ programmets 4 trin indebærer at:

 

  • Udføre Tupler Technique™ øvelserne
  • Bruge Diastasis Rehab Splint™
  • Styrke og bruge transversus abdominis korrekt i hverdagen
  • Komme til og fra liggende og siddende stilling korrekt

 

Se før-og-efter-billeder efter et træningsforløb med Tupler Technique™.

 

Mere information om Tupler Technique™ og træningsforløb

Hvis du har nogen spørgsmål til, hvordan eller hvorvidt Tupler Technique™ kan hele dine delte mavemuskler, så er du altid velkommen til at skrive til os på info@mavenogmig.dk. Vi skal nok hjælpe dig i gang med den type træning, der passer bedst til lige præcis dit behov.

 

Vi holder løbende gratis infomøder, hvor du kan høre mere om Tupler Technique™ og stille spørgsmål. Se, hvornår næste infomøde foregår.

    • company-logo
    • company-logo
    • company-log
    • company-log
    • company-log
  • Gratis

    Rectus diastase / delte mavemuskler:

    Få vores 3 bedste råd til hverdagen

    Ja tak - send dem med det samme!
    Nej tak - ingen gratis råd til mig