Indkøbskurv

Mette, mor til to, forebyggende træning igennem graviditet nr 2 og genoptræning efterfølgende / personligt forløb

 

Da jeg var 3 måneder henne i min anden graviditet, blev jeg gjort opmærksom på, at mavemusklerne nogle gange kan have svært ved at samle sig igen efter en graviditet, og at man kan være særligt udsat, hvis man har haft to graviditeter forholdsvist tæt på hinanden. Der er 28 måneder i mellem vores børn.

 

Jeg bestilte en tid hos Sussi, som kunne konstatere, at mine mavemuskler var delt 6 fingres bredder. Jeg blev anbefalet at gå i gang med forebyggende træning allerede på daværende tidspunkt, så delingen ikke blev værre, og jeg ville måske endda kunne få dem samlet lidt inden fødslen.

 

Jeg blev lidt forskrækket over at høre, at de allerede så tidligt i graviditeten havde delt sig så meget, og gik i gang med splint og øvelserne. Sussi hjalp mig også med at finde ud af, hvordan jeg løbende skulle korrigere min holdning, da mit tyngdepunkt jo flyttede sig i løbet af graviditeten. 

 

Da jeg kom til tjek 6 uger efter, havde mavemusklerne samlet sig, så delingen nu kun var ca 2 fingres bredder! Det var en meget dejlig overraskelse. Jeg fortsatte med at træne og bruge splint resten af graviditeten og ved sidste tjek i uge 36 var mavemusklerne stadig samlet til ca 2 fingres bredder.

 

Efter at have vænnet mig til at bruge splinten, oplevede jeg, at den også var en god støtte for maven og bindevævet, efterhånden som maven voksede sig større. 

 

Efter fødslen have mavemusklerne delt sig en lille smule igen, og jeg gik i gang med genoptræningen ca 2 uger efter fødslen og arbejdede igen med min holdning. Da jeg kom til tjek igen havde mavemusklerne samlet sig helt, og jeg kunne gå over til vedligeholdelsestræning. 

 

Det der har været mest overraskende for mig, ved forløbet hos Maven og Mig, var hvor hurtigt der kom resultater, og at det overhovedet kunne lade sig gøre at samle mavemusklerne, imens min mave blev større og større.

 

Dernæst var det dejligt at mærke, hvor forholdsvist nemt det var at komme i gang igen, efter fødslen, med at få den rette holdning og vejrtrækningen ind i hverdagen. Jeg havde meget stor gavn af Sussis hjælp til at få øvelserne ind i en struktur, da jeg ellers oplevede, at dagene bare forsvandt. Derudover oplevede jeg ved mit 8 ugers tjek hos lægen, at jeg havde langt bedre kontakt til mit bækkenbund denne gang end efter første graviditet, hvilket jeg også kan takke træningsforløbet hos Maven og Mig for. 

    • company-logo
    • company-logo
    • company-log
    • company-log
    • company-log
  • Gratis

    Rectus diastase / delte mavemuskler:

    Få vores 3 bedste råd til hverdagen

    Ja tak - send dem med det samme!
    Nej tak - ingen gratis råd til mig