Indkøbskurv

Mor til 3 – personligt træningsforløb

 

Jeg er 40 år og mor til 3 børn på henholdsvis 6 år, 4 1/2 år og 7 måneder. Mine 3 graviditeter og fødsler (vaginalt) har alle været helt ukomplicerede.

 

Jeg har løbet i mange år (jeg løber marathon) og er hurtigt kommet i gang med at løbe igen efter mine graviditeter. Jeg har også lavet rigtig mange maveøvelser (traditionelle mavebøjninger, ”planken” osv.) i mange år, både før mine graviditeter og særligt efter første og anden graviditet, men trods de mange maveøvelser blev jeg ved med at have en lille topmave nederst på maven, uanset hvor slank og trænet jeg ellers har været. Herudover har jeg også ofte haft spændinger i nakken og hovedpine.

 

Efter min tredje fødsel undersøgte jeg forskellige træningsforløb, da jeg rigtig gerne ville have nogle (mere) effektive maveøvelser, da jeg efterhånden var ret træt af at se ”halvgravid” ud hele tiden og ret frustreret over at mine egne (mange) maveøvelser ikke virkede.

 

Jeg fandt frem til Maven og Mig på nettet og læste beskrivelsen af delte mavemuskler – som passede helt på mig. Jeg valgte at booke en tid til forundersøgelse for at være sikker på at min egen diagnose var rigtig, og at træningsforløbet ville passe til mig.

 

Jeg valgte det personlige træningsforløb, da jeg var meget opsat på at komme hurtigt i gang med forløbet, og da det passede bedst i forhold til min barsel.

 

Efter første træningstime hos Sussi må jeg indrømme, at jeg var en smule tvivlende – kunne det virkelig være rigtigt, at de ret simple øvelser, som Sussi havde givet mig var nok? Og var splinten ikke bare ”et skørt påfund?” Jeg tænkte også, at jeg da aldrig ville kunne vænne mig til at gå med splinten.

 

Allerede efter nogle få dage havde jeg dog vænnet mig til at have splinten på hele tiden, og til sidst mærkede jeg den nærmest ikke. Jeg mærkede også overraskende hurtigt, at de simple øvelser faktisk virkede – og at de var meget mere effektive, end jeg havde turde håbe på. Allerede efter 3 uger kunne jeg således se og mærke, at der var sket en kæmpe fremgang og ved forløbets afslutning (efter 6 uger) var topmaven væk og mavemusklerne samlet, så min mave nu, trods 3 graviditeter er meget fladere og stærkere end før første graviditet! Som ekstra bonus har jeg også fået langt bedre styr på min holdning.

 

Jeg synes, det har været ret nemt at få øvelserne indpasset i min hverdag. Det har derimod været en stor omvæltning at få styr på holdningen (tømme opvaskemaskinen korrekt, løfte indkøbsposer, bære børn mv.) men langsomt har jeg fået det indarbejdet, så det efterhånden nu sker ”automatisk”, ligesom Sussi også, gennem hele forløbet, har været rigtig god til at komme med grundige forklaringer og gode tips til alternative måder at gøre tingene på. Gennem hele forløbet har jeg kunne skrive til Sussi med mine spørgsmål, og hun har hver gang svaret meget hurtigt og grundigt.

 

Udtrapningen af splinten var sværere end jeg havde forestillet mig, men jeg fik en rigtig god beskrivelse af hvordan jeg skulle håndtere udtrapningen, så jeg kunne tage det i mit eget tempo.

 

Jeg er rigtig glad for at jeg gennemførte træningsforløbet – og stadig forundret over, hvor lidt der faktisk skulle til af de rigtige øvelser for at få topmaven væk ☺ Jeg kan derfor på det varmeste anbefale Maven og Mig.

 

Billederne er taget og vises her med klientens tilladelse. De øverste er fra før genoptræning og de nederste er efter 6 ugers genoptræning.

 

før og efter rectus diastaseRectus diastase før og efter billeder

 

 

Delte mavemuskler / genoptrænetGenoptræning af delte mavemuskler

 

 

 

    • company-logo
    • company-logo
    • company-log
    • company-log
    • company-log
  • Gratis

    Rectus diastase / delte mavemuskler:

    Få vores 3 bedste råd til hverdagen

    Ja tak - send dem med det samme!
    Nej tak - ingen gratis råd til mig