Indkøbskurv

Mor til to, vaginale fødsler, genoptrænet ved personlig træning

 

“Lidt om mig:
Jeg har født to børn vaginalt og haft to forholdsvis problemfri graviditeter, første graviditet (2010) døjede jeg lidt med bækkenløsning og havde generelt et skævt bækken. Anden graviditet (2014) forløb uden smerter, men med en kæmpe mave trods et lille barn. Efter fødslen kunne min krop ikke rigtig finde tilbage til sin tidligere slanke form – maven blev ved med at ligne en gravid, selvom det var 9 måneder siden jeg havde født, særligt om aftenen var maven meget oppustet.  

 
Hvorfor jeg opsøgte Maven og Mig:
Jeg opsøgte Maven og mig efter min yogalærer ved Jordemoderhuset havde fortalt mig om delte mavemuskler, og at det kunne trænes op igen – mor-maven behøvede ikke være permanent!
 
Hvordan jeg har oplevet forløbet:
Jeg valgte det personlige træningsforløb, da jeg efterhånden var lettere desperat og ønskede hurtige og varige resultater. Og det gik virkelig hurtigt. Jeg fik nogle ret simple øvelser af Sussi (som har været så kompetent!) og gik selvfølgelig med splinten i døgndrift. Allerede efter tre uger havde jeg tabt 12 cm (!!) i taljen og 6 cm om hofterne uden at tabe mig i vægt.
 
Det krævede en del at vænne sig til splinten. Jeg var i starten meget opmærksom på den, den strammede, var varm og så videre. Men hurtigt blev jeg dog rigtig glad for splinten, min holdning blev hjulpet på vej og jeg huskede at få træningen ind i hverdagen. Undervejs kunne jeg altid kontakte Sussi, hvilket jeg benyttede mig en del af, det er ikke så nemt at ændre sit uhensigtsmæssige bevægelsesmønster over natten, men Sussi forklarede alting på en måde, der var til at forstå og langsomt fandt jeg alternative og bedre måder at løfte mine børn på, og tømme opvaskemaskinen på osv.  

 
Hvordan har genoptræningen hjulpet min krop:
Efter forløbet er min mave blevet så flad som den aldrig før har været! Måske har jeg altid haft delte mavemuskler? Mit bækken er heller ikke skævt længere og min holdning er nu naturligt rank, jeg sidder ikke og falder samme og får ondt i nakken.

 
Hvordan det var at komme af med splinten og vedligeholde resultaterne:
Udtrapningen af splinten var sværere end jeg havde troet, men da jeg bare tog det i små etaper (1 time af gangen) gik det fremad, og til sidst var det en lettelse at slippe for den. Jeg bruger den stadig når jeg løber, den giver mig en sikkerhed for, at jeg ikke mister den gode holdning undervejs i løbet.  

 
Jeg har været så tilfreds med forløbet og vil til hver en tid anbefale det til alle, der har topmave efter graviditet.  Tusind tak til Sussi ☺”

 

(Billederne er taget af os, i forløbets uge 1 (før opstart) og forløbets uge 9 (efter udtrapning), og deles med klientens tilladelse).

 

Før genoptræning af rectus diastase

rectus diastase efter fødsel

 

Efter genoptræning af delte mavemuskler / Maven og Mig

Lukket rectus diastase / delte mavemuskler

    • company-logo
    • company-logo
    • company-log
    • company-log
    • company-log
  • Gratis

    Rectus diastase / delte mavemuskler:

    Få vores 3 bedste råd til hverdagen

    Ja tak - send dem med det samme!
    Nej tak - ingen gratis råd til mig