LP Lær at blive stærk

Lær at blive stærk i hverdagen

Du lærer at aktivere din indre mavemuskel så du kan være stærk f.eks.

når du står og laver mad eller sidder ved computeren

Ønsker du at blive stærk med hverdags bevægelser og der med være en bedre udgave af dig selv?

SÅ læs bare videre for fra d. ?. månede 2020 og fire dage frem vil du hver morgen kl 8. modtage en mail med dagens undervisning og bare 12 timer sener kl 20 har vi en live spørgetime vi vores pop up gruppe på Facebook hvor du har mulighed for at stille de spørgsmål du måtte have til dagens undervisning

De næste 4 dage vil vi lære dig

Aktivér din kerne! Vi hører det hele tiden.

 Vi får at vide, “du har brug for at styrke din kerne”, “sørg for at du aktivre din kerne”, “hvis din kerne var stærkere, ville din smerte blive bedre og din kropsholdning ville være bedre”

 

Men hvad betyder det faktisk at aktivere din kerne? Nå, det er ikke hvad du måske tror.

Den første ting at forstå er … Hvad er din kerne? Det lyder ret grundlæggende, men de fleste ved det virkelig ikke. 

Vores “kerne” er simpelthen de muskler, der vikles rundt om torsoen og forbinder bækkenet (underkroppen) med brystkassen (overkroppen) for at stabilisere rygsøjlen og støtte vores organer.

Kernen er vigtig for enhver bevægelse, vi udfører hver eneste dag. Vores kerne holder os op mod tyngdekraften. Det hjælper med at opretholde opretstående kropsholdning hele dagen og giver støtte, når vi spænder eller bliver udfordret, herunder bevægelser med dine arme eller ben ved at løfte, hoppe, bøje, løbe, bære, nyse, hoste eller endda at kaste op.

Når du tilmelder dig dette minikursus tillader du samtidig at vi må kontakte dig pr.  e-mail med nyhedsbreve og fantastiske tilbud.

 

*Du kan til hver en tid afmelde dig med et enkelt klik eller sende os en mail på info@mavenogmig.dk

Kernen aktiveres, når to betingelser er opfyldt:

  1. Bækkenet og ribbeholderen skal være på linje med en god kropsholdning (ikke sammenklappet, bukket eller svajende stilling)
  2. Den indre mavemuskel aktiveres, når vi udånder og trækker vores navle mod rygsøjlen (ikke når vi holder vejret eller spænder maven).

Nu er det næste spørgsmål, der uundgåeligt kommer op … “Så jeg står bare højt og suger min mave hele dagen ??” og det er lige præcis det man ikke skal gøre. Skynd dig at blive tilmeldt så du kan lære hvordan du skal gøre.

0AB1BFFE-04EE-45C1-B09E-C45DBFA3B68C

UNDGÅ AT FORVÆRRE DELTE MAVEMUSKLER

Gør som over 6000 andre, og få vores e-bog her

0AB1BFFE-04EE-45C1-B09E-C45DBFA3B68C

UNDGÅ AT FORVÆRRE DELTE MAVEMUSKLER

Gør som over 6000 andre, og få vores e-bog her