Gravid træningspakke – Online grundforløb

Fra DKK 1.425,00

Valgmuligheder for din genoptræningssplint
Nulstil valg
Varenummer: N/A. Kategori: .

Produktbeskrivelse

Vores gravide online forløb består af to dele. Basis programmets modifikationer til gravide, så du kan træne forebyggende igennem hele din graviditet, og selve basis programmet som du skal bruge til at genoptræne med efter du har født.

 

Formålet med den forebyggende træning, i løbet af graviditeten, er at mindske en evt allerede eksisterende rectus diastase eller forebygge at den opstår, holde god kontakt til og styrke i dit core helt frem til fødslen og mindske andre funktionsrelaterede gener.

Du kan starte med den forebyggende træning fra graviditetsuge 12 helt frem til graviditetsuge 36.

 

I programmet får du følgende:

 

    • Personligt login til vores basis online genoptræningsprogram og forebyggende modifikationer til gravide
    • Grundig gennemgang af programmets øvelser og modifikationer til gravide
    • Grundig gennemgang af hensigtsmæssige hverdagsstrategier til bedre holdning og sund bevægelse i alle daglige gøremål, både under hele graviditeten og til efter fødslen
    • Overskuelig træningsoversigt som kan printes eller downloades efter behov
    • Din genoptræningssplint
    • Adgang til vores lukkede Facebook gruppe, hvor alle der er igang med online forløbet kan søge støtte og sparring

 

Dette skal du også bruge for at kunne genoptræne og er ikke inklusiv træningspakken:

 

  • 2 store massagebolde
  • 2 små massagebolde
  • 1 træningselastik
  • Vores app  (79kr i Appstore eller GooglePlay)

 

Både massagebolde og træningselastikken indgår som en vigtig del af genoptræningsforløbet, men da mange har disse, eller lignende (fx tennis- eller hoppebolde) i gemmerne allerede, er det ikke en fast del af vores træningspakke.

 

Mangler du en eller flere af de her ting, kan du købe dem hos os separat, eller samlet med en rabat.

Sådan finder du den korrekte størrelse til din genoptræningssplint

 

Vores genoptræningssplint kommer i tre forskellige højder (2, 3 eller 4 paneler) samt flere forskellige størrelser i omkredsen. Nu skal du finde ud af, hvilken der passer bedst for dig!


Højde: (2, 3 eller 4 paneler)


Mål afstanden mellem knoglefremspringet på forsiden af din hofte til nederst på forsiden af brystkassen:

  • For kvinder: mål til ca 2,5 cm under din nedre bh-kant.
  • For mænd: ca tredje nederste ribben.

Hvis du er gravid skal du tage dette mål på forsiden af maven. Hold målebåndet ved brystbenets spids og ned langs forsiden af maven, til samme højde som knoglefremspringet på forsiden af hofterne.

Husk at du ikke skal suge maven ind når du måler, men stå afslappet så målingen bliver korrekt.


Find din størrelse (XS (kun i 2-paneler) , S/M, L eller XL)

Når du har fundet den rette højde til din splint skal du også finde den rette størrelse. Mål din omkreds på det bredeste sted rundt om maven. Det er ofte ved navlen, men ikke altid.


Husk at du ikke skal suge maven ind når du måler, men stå afslappet så målingen bliver korrekt.

 

 

Størrelsestabel

Omkreds / Højde 15 cm eller under 16 - 26 cm 26 cm eller over
51 - 71 cm XS, 2 paneler    
71 - 97 cm S/M, 2 paneler S/M, 3 paneler S/M, 4 paneler
97 - 122 cm L, 2 paneler L, 3 paneler L, 4 paneler
114 - 152 cm   XL, 3 paneler XL, 4 paneler

 

NB. Som gravid skal du huske at vælge en størrelse du kan vokse i. Det er ikke sikkert at du kan bruge den samme størrelse splint i hele graviditeten, alt efter hvornår du starter den forebyggende træning. Du får 20% rabat hvis du får brug for at købe en større størrelse på et tidspunkt.