Træningsoversigt

Træningsoversigt

 

Nedenfor kan du læse en beskrivelse af de tre mødegange der er på vores workshopforløb i forbindelse med genoptræning af rectus diastase. Oversigten kan også bruges til en guide for personlig træning, selvom personlig træning er mere individuelt tilrettelagt og kan derfor se anderledes ud.

 

Uge 1

I første del af workshoppen måler vi størrelsen på din rectus diastase og undersøger tilstanden af bindevævet. Vi lærer dig ligeledes, hvordan du selv kan tjekke din rectus diastase korrekt.

 

For at kunne dokumentere din fremgang, tager vi mål af din mave. Med din tilladelse tager vi også billeder af din mave første mødegang. Selvom dine resultater snart vil vise sig tydeligt på målebåndet, er det vores erfaring, at før og efter billeder kan være en stor hjælp til at forstå og dokumentere, hvilke forandringer din krop gennemgår, som træningsforløbet skrider frem.

 

Du vil herefter modtage specifik undervisning i, hvordan du lukker din rectus diastase ved hjælp af vores træningsprogram. Vi gennemgår følgende:

 

  • Du lærer de siddende øvelser, inklusiv korrekt vejrtrækning.
  • Du modtager undervisning i, hvorfor vi bruger en splint i programmet, og hvordan man bruger den korrekt.

  • Du lærer at bruge transversus abdominis i hverdagen for at undgå unødigt indefrakommende pres på bindevævet.
  • Du lærer, hvordan man korrekt kommer til og fra siddende og liggende stillinger uden at gøre din rectus diastase større.
  • Du modtager din træningspakke, som indeholder trænings videoer, splint og træningsark. (Bemærk træningspakke med bolde og elastik skal tilkøbes)

 

Uge 3

Når du kommer til anden del af workshoppen, vil det være med et styrket core og en bedre holdning. Vi starter med at måle din fremgang ved igen at analysere din diastase. Derefter tager vi mål og med din tilladelse billeder. Der vil være tid til at dele erfaringer og stille spørgsmål, før vi begynder at arbejde med følgende punkter.

  • Du lærer at lave øvelserne stående som du skal fra uge 4.
  • Du lærer hvordan du skal bruge bolde til massage 
  • Du lærer at stærke ud med elastikken. 
 
 
Personlig træning se mere her
Personlig træning se mere her

Uge 6

Vi starter igen med at måle din fremgang ved at analysere din diastase, tage mål og med din tilladelse billeder. Der vil igen være tid til at stille spørgsmål og dele erfaringer.

Formålet med den sidste mødegang er at lære dig, hvordan du kan inkludere vores øvelser i dit foretrukne trænings program. Vi gennemgår derfor specifikke øvelser og korrekte trænings teknikker efter dit behov og dine ønsker.

 

  • Du lærer også, hvordan du generelt kan implementere teknikken i din hverdag, hvilket er en essentiel del af vores undervisning, så du bliver ved med at forbedre og/eller vedligeholde et stærkt og sundt ‘core’ for altid. En rectus diastase kan altid genopstå ved overbelastning og inkorrekt brug af mavemuskulaturen.
  • Du lærer at lave øvelserne imens du går

 

Mere information

Har du nogen spørgsmål vedrørende vores træningsprogrammer eller andet, er du altid velkommen til at sende os en mail på info@mavenogmig.dk.

0AB1BFFE-04EE-45C1-B09E-C45DBFA3B68C

UNDGÅ AT FORVÆRRE DELTE MAVEMUSKLER

Gør som over 6000 andre, og få vores e-bog her

0AB1BFFE-04EE-45C1-B09E-C45DBFA3B68C

UNDGÅ AT FORVÆRRE DELTE MAVEMUSKLER

Gør som over 6000 andre, og få vores e-bog her